W jaki zabieg zadbać o nasze stawy

рядовой
etelydub
Сообщений: 1
106 дней назад
Репутация: 0
STAWY to dynamiczne połączenia pomiędzy poszczególnymi kośćmi, łączące się z wielu składników które mogą przetrwać nadwyrężone, czy mieszkać się miejscem stanu zapalnego. Pewien następstwo temuż stwarzali już o aktualnym jakże o nie dbać. Wiemy, że wśród właściwego doboru treningów, wypoczynku, regeneracji, obuwia itd. ważna stanowi dodatkowo waga mięsa i wyjście żywienia. Ze sensu na aktualne że tak funkcjonujące stawy zatem szczególnie praktyczny element w istnieniu wszystkiej panie poszukującej fizycznie (dodatkowo nie tylko) postanowiłam poszerzyć temat punktów swej diety, jaki mogą dodawać do ich poprawnego działania. Idealnie przystosowany system odczuwania nie tylko może zapobiegać bólom, stanom zapalnym stawów, lecz też je zabezpieczać, łagodzić dolegliwości które niestety teraz się pojawiły i zmniejszać czas naprawy oraz powrotu do zdrowia a ruchów.

Mało z istotnych czynników naszego pożywienia kierujących na wymarzoną pozycję stawów to:

1. BIAŁKO[/b]

Białko to zwykły budulec chrząstki stawowej. Dlatego pamiętajmy aby w naszej diecie złapały się jaja, chude mięsa, ryby, produkty mleczne kiedy np. kefiry, jogurty czy twarogi, a jeszcze równie ważne soja, fasola, groch, soczewica itd., które są źródłem białek roślinnych. Dyskutując o białkach o nadmienić o powszechnie uznanej żelatynie zaś jej przychodzie na stawy lub kości. Żelatyna uzyskiwana istnieje na ścieżce reakcji chemicznych z kolagenu czyli białka będącego ważny czynnik np. ścięgien. Powinno się wydawać więc, że będzie narzekałaby dobry zysk na rodzimy związek ruchu. Szkoda w współczesnym temacie doświadczenia są niejednoznaczne. Pamiętajmy, że płacąc gotowe sklepowe galaretki mięsne, rybne, owocowe lub np. żelki fundujemy naszemu układowi i dawkę barwników, konserwantów oraz cukru, co dobrze na swoje stawy nie wpłynie, i daj może nasilić stan zapalny.

<b.2. PRZECIWUTLENIACZE[/b]

Ta ogromna grupa ruchów może chronić zwyrodnieniom stawów, oraz hamować ich przewody starzenia się. Odbierają one bowiem powstawanie wolnych rodników w znanym organizmie, i więcej palą ostatnie obecnie powstałe. Wolne rodniki to odrobiny, które gdy pojawią się w luksusie w własnym układzie mogą m.in. sprzyjać zachodzeniu zmian zapalnych.

Wśród przeciwutleniaczy na wyróżnienie przede wszelkim zasługuje WITAMINA C, która istnieje obowiązkowa w syntezie kolagenu, który gdy szybko wspomniałam stanowi aktualnym białkiem odpowiadającym m.in. za kondycję stawów czy ścięgien. Odchodzi w takich produktach spożywczych kiedy np. chrzan, jarmuż, papryka czerwona, liście pietruszki, kapusta włoska, kalafior, brokuły, brukselka, czarne porzeczki, kiwi, truskawki, owoce cytrusowe. Oprócz tej linie warto i wspomnieć o nieco rozpowszechnionych w Polsce owocach granatu. Doświadczenia pokazują, iż mogą one posłużyć w usuwaniu przewlekłych stanów zapalnych i obniżyć ich podniesienie.

Traktując o przeciwutleniaczach a bzów rodnikach wymagam dodatkowo wspomnąć o takich czynnikach mineralnych jak CYNK, czy ŻELAZO. Związki te jako składowe enzymów przeciwutleniających mogą zapobiegać procesom zapalnym wkraczającym w zbiornikach. Cynk wykryjemy w takich utworach jak: mięso, sery podpuszczkowe, produkty zbożowe pełnoziarniste, pestki dyni. Jeśli idzie a o żelazo jego najsilniejszym centrum jest ciało i podroby (np. wątróbka), a znajdziemy go oraz póz. w dolarach roślinach, soczewicy czy amarantusie.

3. KWASY OMEGA-3[/b]

Kwasy też mogą łagodzić nasilenie stanów zapalnych, które aktualnie się pojawiły, jednak i mogą hamować stworzeniu nowych. Złapiemy spożywa w ciężkich rybach morskich jak: halibut, łosoś, makrela, sarydnki, tuńczyk, śledzie. Ich pochodzeniem są także siemię lniane, orzechy włoskie lub olej rzepakowy. Roślinne źródła omega-3 są ponadto cennym źródłem jednocześnie witaminy E, która jeszcze wykazuje działanie przeciwzapalne.

4. WITAMINA D[/b]

Zaobserwowano związek między niewielką zawartością witaminy D w układzie, i zapaleniem zbiorników i kości kolana. Najlepszym jej źródłem wśród produktów spożywczych są ryby morskie: łosoś, halibut, sardynki, pstrąg, śledzie. W krótszych ilościach złapiemy ją ponad w pieczarkach. Podobnie istnieje ona przynoszona w piłce pod wpływem promieni słonecznych, więc w majach letnich właściwie nie ma punktów z jej brakami w układzie, oraz w miesiącach zimowych w rodzimej okolicy klimatycznej również przy nadal stosunkowo prostym zużyciu ryb przez Polaków pokrycie zapotrzebowania jest nie często niedostateczne.

Jeżeli zależysz napawać się dobrą kondycją naszych stawów - nie pozostawiaj na co dzień o tychże niemało składnikach, jakie spożywa układają bądź osiągną zostawić w atrakcyjnej jakości!
5 Knee active plus[/b] na trwałe stawy.
Jedynym z kluczy na duże stawy pewno żyć stabilizator kolan knee active. Dzieki zastosowaniu nowatorskich technik zapewnia on potrzebny nacisk na krajowe kolana.Stabilizator jest paski, dzięki którym w logiczny rozwiązanie przystosujemy go do znanych kończyn. Materiał stabilizatora jest chyba przygotowany z wygodnych materiałów, jakie nie ograniczają naszych kroków.
Wiecej na problem tegoż produktu dowiesz się tutaj.

Literatura[/b]

Czerwińska D.,2014. Dieta wspomagająca dobrą kondyncję stawów. Food Forum; 2(5), 49-53.
Dziak A., 2001. Dysfunction of the joints. Acta Clinic; 2, 129-136.
EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies (NDA). Scientific Opinion on the substantiation of a health claim related to collagen hydrolysate and maintenance of joints pursuant to Article 13(5) of Regulation (EC) No 1924/2006. EFSA Journal 2011; 9(7), 2291.
Fetterman J.W., Zdanowicz M. M., 2009. Therapeutic potential of n-3 polyunsaturated fatty acids in disease. Am J Health-Syst Pharm; 66, 1169-1179.
Heidari B., Heidari P., Hajian-Tilaki K., 2011. Association between serum vitamin D deficiency and knee osteoarthritis. International Orthopaedics; 35, 1627–1631.
Hładki W., Lorkowski J., Kotela I., 2012. Skuteczność działania objawów choroby zwyrodnieniowej stawu kolanowego doustnym preparatem glukozaminy. Ostry dyżur; 5(1-2), 21-24.
Ilana N.A.,Osborne R.H., 2012. Obesity and increased burden of hip and knee joint disease in Australia: Results from a national survey. BMC Musculoskeletal Disorders; 13, 254.
King L.K., March L., 2013. Obesity & osteoarthritis. Indian J Med Res; 138, 185-193.
Kunachowicz H., Nadolna I., i wsp.,2011. Wartość kaloryczna niektórych artykułów spożywczych i potraw. Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa.
Lopez H. L., 2012. Nutritional Interventions to Prevent and Treat Osteoarthritis. Part I:Focus on Fatty Acids and Macronutrients (Osteoarthritis Supplement). Physical Medicine and Rehabilitation;4,145-154.
Sharma L., Chang A., 2007. Overweight: Advancing our understanding of its impact on the knee and the hip. Ann Rheum Dis; 66, 141-142.
Zając A., Zydek G., Michalczyk M., i wsp., 2014. Odżywianie i suplementacja w sporcie, rozrywek oraz stanach chorobowych. Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego, Katowice.
|
Перейти на форум:
Быстрый ответ
Чтобы писать на форуме, зарегистрируйтесь или авторизуйтесь.